آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
شهرستان ها
۷

دادستان کل کشور: بی اعتنایی به محیط زیست مشکلات خوزستان را پدید آورد

دادستان کل کشور گفت: بی اعتنایی به محیط زیست مشکلات خوزستان را پدید آورد و باید بسیجیان در حفظ و حراست از محیط زیست کمر همت ببندند و در این راه به دولتمردان خیلی امید نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نخستین همایش ملی حقوق سبز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست را باید از سیطره اشخاص خارج کنیم و اگر این اتفاق بیافتد به طور قطع از بسیاری از مشکلات محیط زیست که در آن هستیم خارج خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بلایی که امروز در کشور خودمان بر محیط زیست آورده ایم به خاطر این است که مالکیت این عناصر تشکیل دهنده محیط زیست را به چنگال عده ای سودجو و منفعت طلب گذاشته ایم و اشتباه کردیم.

وی گفت: اینکه به پولدارها اجازه دهیم که در مناطق سرسبز بروند و به هر کیفیتی که می خواهند کاخ، ویلاو پلاژ بسازند به هیچ عنوان پسندیده نیست که نمونه هایی از آن را در شمال ایران و تهران داریم که انسان غصه می خورد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: یکی از اشتباهاتی که در عرصه واگذاری اراضی انجام دادیم این بود که نباید واگذاری را قطعی و دائمی انجام می دادیم بلکه باید واگذاری ها به صورت حساب شده می بود و باید اجازه بهره برداری می دادیم.

دادستان با اشاره به اینکه امیدواریم بسیج وار به فریاد محیط زیست کشور برسیم گفت: ببینید مردم خوزستان چه مشکلاتی دارند زیرا محیط زیست آسیب دید و این بلاتنها دامن مردم خوزستان را نگرفته بلکه هرجایی به محیط زیست بی اعتنایی کنیم این بلابر سر ما خواهد آمد و شمال و جنوب تفاوتی ندارد.

وی گفت: ای وای بر مسئولی که دایه دفاع از محیط زیست دارد اما خود مخرب محیط زیست است.