آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
ورزشی
۹

ستاره ایران در میان 4 نفر برتر رنکینگ جهانی شمشیر بازی

برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی کشورمان، سابریست ایرانی در میان چهار شمشیرباز برتر جهان قرار گرفت.

بعد از درخشش مجتبی عابدینی در جام های جهانی ایتالیا و لهستان و عنوان نایب قهرمانی و پنجمی در این رقابت ها، شمشیرباز اسلحه سابر ایران به مکان چهارم جدول رده بندی بهترین شمشیربازان جهان صعود کرد. او پیش از رقابت های جام جهانی لهستان در رده پنجم بود اما بعد از کسب عنوان پنجمی در این رقابت ها با یک پله صعود به مکان ارزشمند چهارمی جهان رسید.

عابدینی در رده بندی جهانی 159 امتیازی است. کیم جانگوان از کره جنوبی، آرون ژیلاگی از مجارستان و وینسنت آنستت از فرانسه در رده های اول تا سوم قرار دارند. علی پاکدامن نیز در رده نوزدهم جهان قرار گرفت.

شکست عابدینی برابر قهرمان المپیک

خبر دیگر از شمشیربازی و رقابت های جام جهانی اسلحه سابر ورشو لهستان در مرحله یک چهارم نهایی مجتبی عابدینی نفر پنجم سابر جهان به مصاف آرون ژیلاگی مجارستانی قهرمان المپیک رفت و با شکست 15 بر 11 برابر این شمشیرباز از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.عابدینی در اولین دیدار خود آپیفی فرانسوی را 15-9 برد و پس از آن 15 بر 7 ماردالشویلی از گرجستان را شکست داد. در مرحله یک هشتم هم ریچاردز هوبرت از آلمان 15-11 مغلوب عابدینی شد.

محمد فتوحی دیگر سابریست ایران نیز با شکست 15-11 برابر تام سیتز از فرانسه در جایگاه سی و پنجم این رقابت ها قرار گرفت. محمد رهبری 15-14 به جیوانی رپتی از ایتالیا و علی پاکدامن نیز 15-13 به ینگمینگ ژو از چین باختند تا به ترتیب چهل و دوم و چهل و پنجم شوند.