آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
اخبار کشور
۳

سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سپاه برگزار شد

مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و نیروهای وظیفه سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این مراسم بیان داشت: در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن سپاه نزدیک به 8000 نفر حضور یافتند که از این بین حدود 5000 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت نیز 550 نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره در نهایت 430 نفر موفق به حضور در مسابقات شده اند، گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی تعدادی از شرکت کنندگان موفق به حضور در مرحله کشوری مسابقات نشدند.

سردار محبی با اشاره به اینکه همه این فعالیت ها مقدمه ای برای رسیدن به فهم قرآن است، ابراز داشت: بر همین اساس یکی از برنامه هایی که در این راستا و در این دوره از مسابقات نیز مدنظر قرار دادیم، بحث توجه به مفاهیم قرآن کریم و تعیین حد نصاب در بخش مفاهیم برای ورود به رشته های دیگر بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه در سال آینده کارگاه های قرآن پژوهی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تهیه، چاپ و توزیع کارت هایی حاوی پیام های قرآنی و تهیه کتابی در زمینه آشنایی با مفاهیم قرآن کریم و توزیع آن در بین کارکنان از دیگر برنامه های مورد توجه است.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان رشته های مختلف این دوره از مسابقات با اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.