آرشیو چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۵
شهرستان ها
۷

شالیکاران گیلانی منتظر رهاسازی آب سد سپیدرود نباشند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: کشاورزان گیلانی برای شخم اولیه اراضی شالیزاری خود از آب بارش ها استفاده کنند و منتظر رهاسازی آب سد سپیدرود نباشند.

کاظم لطفی در نشست خبری در رشت اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 600 مترمکعب ذخیره آبی سد سپیدرود است و پیش بینی می شود در فروردین ماه سال آینده با حجم آبگیری، سد به نقطه سرریزی برسد.

وی با تاکید بر اینکه ورودی آب در سد سپیدرود 40 مترمربع در ثانیه است بیان کرد: با ذوب برف ها و با توجه به میزان حجم بارش ها آبگیری در سد سپیدرود در حال آغاز شدن است و در هفته آینده میزان ورودی آب به سد بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و بالغ بر 170 هزار هکتار از اراضی مذکور از آب سد سپیدرود بهره مند می شوند افزود: با توجه به عملیات بهره برداری از شبکه های آبیاری استان پیش بینی می شود مشکلی در حوزه آبیاری اراضی شالیزاری در فصل زراعی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزان در ایام باقی مانده نسبت به عملیات شخم زمستانه اراضی شالیزاری خود اقدام کنند تصریح کرد: امید است با همکاری و تلاش کشاورزان سال زراعی مطلوبی را پیش روی داشته باشیم.