آرشیو چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۱۶
جهان
۸

رویداد

آغاز مذاکرات امنیتی عربستان با روسیه

کابینه عربستان محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را به آغاز مذاکرات با روسیه برای امضای توافق نامه بین دو کشور در زمینه اطلاعات امنیتی مکلف کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، کابینه عربستان با شروع مذاکرات با روسیه درباره شماری از توافق نامه های دوجانبه درخصوص حمایت از اطلاعات طبقه بندی شده موافقت کرد.

گسترش همکاری های ناتو و ارمنستان

دبیرکل ناتو از همکاری های جدید این سازمان با ارمنستان خبر داد. به گزارش ایسنا از ریانووستی، ینس استولتنبرگ پس از دیدار خود در بروکسل با سرژ سرکیسان، رئیس جمهور ارمنستان گفت: ناتو در حال توسعه طرح جدیدی در قالب مشارکت فردی با ارمنستان است که ضمن فراهم کردن همکاری های نزدیک، اجرای اصلاحات دفاعی و آموزش نظامی را در ساختار ارتش این کشور در نظر دارد.

پروژه «مرزهای هوشمند» در اروپا

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا پایان سال 2018 میلادی کنترل عبور و مرور مرزی خود را هوشمند کند. براین اساس قرار است در بدو ورود به اتباع کشورهای ثالث که دارای ویزای شینگن یا لغو روادید با اتحادیه اروپا هستند اما عضو این اتحادیه محسوب نمی شوند، کارت های هوشمندی داده شود. در این کارت ها اطلاعات دقیق مسافر، محل اقامت، مسیرهای موردنظر در سفر، اثر انگشت و مدت زمان حضور در اتحادیه اروپا ثبت می شود که اطلاعات آن در تمامی مرزهای این اتحادیه قابل دریافت و کنترل لحظه ای است.

دیدار وزیران خارجه آمریکا و مصر

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، با سامح شکری، همتای مصری خود در مقر وزارت خارجه آمریکا دیدار و درباره تحولات منطقه و روند جنگ علیه داعش در سوریه و عراق و فراهم کردن مقدمات لازم برای سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به واشنگتن بحث و تبادل نظر کردند.