آرشیو دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۵۰
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شوک قیمت برای بلیت سینما نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز یکشنبه (15 اسفند) در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی-هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران درباره بحث افزایش بلیت های سینما گفت: بحث افزایش های محدود را برای برخی از زمان ها داریم، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر نظارت بر قیمت بلیت ها را در دستور کار دارد و اینکه احیانا یک شوک قیمتی در حوزه بلیت های سینما به وجود بیاید را نداریم و ما مانع این امر هستیم؛ اما افزایش منطقی که بتواند جوابگوی صاحبان سینما و تهیه کنندگان باشد را داریم و این افزایش کاملا منطقی است.

صالحی امیری درباره بیمه فعالان قرآنی، روزنامه نگاران و هنرمندان عنوان کرد: نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که در سال گذشته 18 هزار و 700 نفر بیمه بودند و امسال 12 هزار نفر به فهرست بیمه شدگان جدید اضافه کردیم که 2000 نفر از آنها فعالان قرآنی هستند و بنا داریم که در سال 96 تمام هنرمندان، روزنامه نگاران و فعلان قرآنی که در نوبت بیمه هستند را بیمه کنیم.

بنا داریم مساجد را تقویت کنیم

همچنین سیدرضا صالحی امیری روز یکشنبه در مراسم فرارسیدن بیست وچهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی وهنری مساجد در سازمان حج و زیارت گفت: اگر به کارکرد مسجد و فرهنگ آن واقع بینانه نگاه کنیم، در واقع می تواند مرکزی برای حل آسیب های اجتماعی باشد. وی تصریح کرد: بنا داریم مجموعه و نهادهای مساجد را تقویت کنیم زیرا با تقویت مسجد، شاهد کاهش هزینه ها و چالش هایی که دولت با آن مواجه است، خواهیم بود. صالحی امیری گفت: سرمایه گذاری در مسجد هزینه نیست بلکه این اقدام سبب کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود و این سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 96 است.