آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۰۰۲
استان ها
۱۸

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خبر داد:تحول در شبکه انتقال و فوق توزیع برق گیلان

محدثه بی آزار

دنیای اقتصاد – رشت: شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان گیلان متحول خواهد شد. عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اعلام کرد: با وجود تنگناهای شدید مالی موجود در صنعت برق کشور، شرکت برق منطقه ای گیلان موضوع تامین منابع مورد نیاز برای امکان احداث طرح های زیرساخت شبکه انتقال و فوق توزیع از طریق فاینانس خارجی به مبلغ 56میلیون یورو و همچنین بانک توسعه زیرساخت آسیا به مبلغ 113 میلیون یورو را در دستور کار خود قرار داده که از اقدامات بزرگ و زیربنایی است. وی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد اجرای طرح های مربوطه در استان گیلان باشیم، این در حالی است که حجم طرح های یاد شده به میزانی است که شبکه انتقال و فوق توزیع استان را متحول خواهد کرد.

وی صنعت برق را دانشگاه بزرگی دانست و افزود: صنعت برق، صنعتی زیربنایی، توانمند، پویا و دانشگاه بزرگی برای یادگیری و اندوختن تجربه و دانش کاری است که به جرات می توان ادعا کرد که نمونه آن در هیچ محیط کاری دیگر وجود ندارد. تنوع موضوعات، به کارگیری تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و از همه مهم تر حضور و وجود کارکنان متعهد، متخصص و ایثارگر با تجارب بسیار گرانبها که نمونه آن را در هیچ مجموعه دیگری نمی توان سراغ گرفت، این مجموعه را کاملامتمایز و شاخص و حتی الگو قرار داده است. به این منظور شرکت برق منطقه ای گیلان نیز ضمن به کارگیری قوه خلاقیت و نوآوری، انجام کار تیمی و یادگیری جمعی و تعهد و تخصص در مسیر رشد و تعالی سازمانی را سرلوحه کار خود قرار داده است و شاهد این مدعا، کسب رتبه های برتر کشوری و استانی در زمینه های مختلف در بازه زمانی بسیار کوتاه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهمیت انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: رویکرد عمده دیگری که در سال جاری به شدت مورد توجه قرار گرفته و کلید خورده، به کارگیری انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است. گیلان با ظرفیت انرژی بادی بیش از 3000 مگاوات و همچنین وجود انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان از موقعیت استراتژیک خوبی برخوردار بوده که در این زمینه هم اقدامات بسیار خوبی در چند ماه گذشته رقم خورده و به نحوه مطلوب در حال پیگیری است. به کارگیری مولدهای مقیاس کوچک برای غلبه بر مشکلات شبکه انتقال و فوق توزیع از دیگر موارد قابل توجه برق گیلان است.