آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

نگرانی دوسویه اصلاح طلبان درباره نامزد موازی روحانی

اصلاح طلبان درباره معرفی نامزد موازی در کنار حسن روحانی دچار سردرگمی هستند.

آنها از یک سو معتقدند باید بدین روش از روحانی امتیاز گرفت، از طرف دیگر می دانند که معرفی نامزد موازی عملابه مفهوم اظهار بی اعتمادی به نامزد دیگر است و موفقیت وی را متزلزل می کند.

رضا خاتمی برادر رئیس دولت اصلاحات در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو جای نگرانی نیست که اصولگرایان چه یک نفر بیایند و یا چند نفر. روحانی نشان داده که یک تنه از پس همه اصولگرایان برمی آید.

اما محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی با ابراز بی اعتمادی تلویحی نسبت به توانایی روحانی در پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات گفته است: وجود نامزد احتیاطی در کنار روحانی نیاز است. من اعتقاد دارم که باید برای اتفاقاتی که ممکن است در جریان انتخابات پیش بیاید، اصلاح طلبان باید نامزد احتیاطی داشته باشند.

نایب رییس فراکسیون امید افزود: اگر بنا بر مناظره باشد، در صورت تعدد نامزدهای اصولگرایان، نامزد احتیاطی می تواند کمک کار روحانی باشند و بعضی سوال ها که جناح رقیب مطرح می کنند را آنها پاسخ دهند و به نوعی کار بین آنها و روحانی تقسیم شود.

صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز می گوید: شاید برای روحانی در جریان انتخابات اتفاقی بیفتد، پس بهتر است شخصی در کنار روحانی نامزد شود و دست اصلاح طلبان خالی نباشد.

اما غلامرضا انصاری قائم مقام حزب اعتماد ملی و عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان به برنا نیوز گفته است: اگر قرار به معرفی کاندیدای دوم باشد آن فرد آقای جهانگیری البته با هماهنگی و تایید آقای روحانی خواهد بود چون معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دولت است بنابراین مکمل آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می شود.

وی می افزاید: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصویب شده نامزد دوم هیچ زاویه تخصصی و اجرایی و نگاه عملیاتی با دولت نداشته باشد و بتواند از کارنامه دولت یازدهم دفاع کند ضمن آنکه التزام عملی به جریان اصلاح طلبی داشته و در طراز ریاست جمهوری باشد الان در شرایط موجود آقای جهانگیری بهترین شخص متناسب با ویژگی های یاد شده است.

همزمان پزشکیان نایب رئیس مجلس که زمانی از وی به عنوان نامزد پوششی برای روحانی یاد می شد، گفته است: دولت روحانی هوای مشتری (مردم) را نداشت. متاسفانه دولت هوای کسانی را که برای روی کار آمدن او زحمت کشیدند، ندارد. مردم شاکی هستند.