آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جانشین پلیس پیشگیری ناجا خبر داد: تشکیل ستادی برای تامین امنیت در انتخابات کشور

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: مسئول تامین امنیت انتخابات نیروی انتظامی است ولی اگر نیاز باشد از ظرفیت نیرو های مسلح در تامین نظم و امنیت انتخابات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرتیپ «مهدی معصوم بیگی» در ارتباط با تامین امنیت درانتخابات افزود: ستادی در این زمینه تشکیل شده است که مسئولیت پایش و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را بر عهده دارد و در این رابطه فضاهای مجازی در حال رصد و پایش هستند و ما امیدواریم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سال های 94 و 95 همه فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های کل کشور دوره های پیشگیری از وقوع جرم را برای افزایش بهره وری سپری کردند و این مسئله باعث کاهش مشکلات در رسیدگی به جرایم شده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: توجه ویژه ای بر استفاده از فناوری در سال های آینده انجام خواهد گرفت و در این رابطه طرح مها (مرکز هشدارهای الکترونیکی) به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شده و قرار است تا 6 ماه آینده در تمامی استان های کشور اجرا شود.

معصوم بیگی ادامه داد: این طرح باعث کاهش مراجعات مردم به کلانتری ها و پاسگاه ها خواهد شد و تمامی مراحل رسیدگی به پرونده ها و مسایل و مشکلات افراد به صورت الکترونیکی به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.