آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

فارس: نخست وزیر انگلیس با انتشار اعلامیه ای از امضای «رسمی» نامه اجرای روند خروج از عضویت در اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» براساس ماده 50 پیمان لیسبون توسط «ترزا می» خبر داده است. این نامه که اکنون به امضای رسمی می رسیده است روز چهارشنبه توسط سر تیم بارو، نماینده دائمی انگلستان در اتحادیه اروپا به دونالد تاسک، رئیس شورای این اتحادیه تحویل داده خواهد شد.

مصر

ایسنا: حسنی مبارک، دیکتاتور معروف مصر که در پرونده کشتار تظاهرکنندگان از اتهامات تبرئه شده بود، روز جمعه گذشته پس از شش سال از زندان آزاد شد! در همین حال دادگاه کیفری قاهره خواستار محاکمه مجدد حسنی مبارک در پرونده معروف به «هدایای موسسه الاهرام» شده است.

یمن

سومریه نیوز: دادگاه کیفری یمن در شهر صنعا، منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور را به اتهام «خیانت بزرگ» به اعدام محکوم کرده است. عبد ربه منصور هادی، به همراه شش تن دیگر از مسئولان برجسته دولتش به اتهام «خیانت بزرگ» به کشورشان به اعدام محکوم شدند.

فلسطین

روسیا الیوم: رژیم صهیونیستی اعلام کرده 550 هزار دلار از کمک های سالیانه اش به سازمان ملل را به خاطر قطعنامه های این سازمان علیه تل آویو کاهش داده است، قطعنامه هایی که آن را «خصمانه» خوانده است. «امانوئل نخشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته این مبلغ صرف کشورهایی خواهد شد که به نفع اسرائیل در روند رای گیری مربوط به قطعنامه های مذکور رای داده ا ند!

عربستان

میدل ایست ای: یک فعال صلح طلب به نام «سام واتسون» تلاش کرده تا احمد العسیری ژنرال سعودی و سخنگوی وزارت دفاع انگلیس را به دلیل نقش آفرینی در جنایت های جنگی در یمن تحت «بازداشت شهروندی» قرار دهد. سام واتسون گفته که عسیری جنایتکار جنگی است و نباید از وی در انگلیس استقبال شود. وی اخیرا نیز با تخم مرغ به عسیری که در انگلستان به سر می برد حمله کرد. بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان از این اتفاق ابراز تاسف کرده است.

بحرین

العهد: دولت بحرین در اقدامی که بیانگر میزان نقض حقوق کودکان در این کشور است، یک کودک 10 ساله را در دادگاه جنایی محاکمه کرد. «علی نعیم مرهون» 10 ساله روز یکشنبه به همراه مادر خود در دادگاه جنایی حاضر شد. برادر علی نعیم نیز بنا به اتهامات سیاسی در زندان به سر می برد و به 15 سال حبس محکوم شده است.