آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
اقتصادی
۴

یک اقتصاددان: رکود طاقت فرسا عدم اجرای اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد

یک اقتصاددان گفت: عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصادمقاومتی بسیار ضعیف بوده و متاسفانه باید اذعان کنم در دولت جناب روحانی، بسیاری از وزرا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

محسن شاطرزاده در گفت و گو با نسیم آنلاین درباره عملکرد دولت یازدهم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف بوده، به همین دلیل من نمره قبولی به دولت در این حوزه نمی دهم. قطعا نمره ای که بنده به دولت می دهم زیر 10 عددی بین 5 تا 9 است. دلیلم هم این است که هیچکدام از معیارهای اقتصاد مقاومتی نه تنها در این دولت رعایت نشده است، بلکه گاهی عکس آن هم اجرا شده است. متاسفانه باید اذعان کنم در دولت جناب روحانی، بسیاری از وزرا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی نگاهی درون زا و برون گرا باید به تولید ملی داشت، در صورتی که برخی از وزرای آقای روحانی، که دست اندرکار اقتصاد مقاومتی هستند، اصلااعتقادی به این امر ندارند. رکود طاقت فرسا در بخش های مختلف اقتصادی مبین عدم اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی در تکیه به توان داخلی برای رشد تولید ملی بوده است.

این اقتصاددان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید انعطاف پذیر باشد در صورتی که سیاست های اعمالی دولت و خصوصا وابستگی به سرمایه گذاری خارجی عملاشکنندگی اقتصاد را بیشتر کرده و حربه تحریم ها از طرف دشمن بهتر می تواند کارساز باشد. در حوزه دانش بنیان که تکیه سیاست های اقتصاد مقاومتی برآن است چون ارزش افزوده ناشی از دانش و تکنولوژی به مراتب بیشتر از تولید سنتی است ولی متاسفانه دولت در این زمینه هم اهتمامی نداشته است.