آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
شهرستان ها
۷

شرایط تولید در قاینات عادی نیست

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان شهرک صنعتی قاین با شرایط سختی روبه رو هستند و شرایط تولید عادی نیست و هیچ صادرکننده ای نتوانسته تسهیلات صندوق توسعه ملی را در شهرستان جذب کند.

قاین - خبرنگار کیهان: سرفرازی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قاینات گفت: باید با تولیدکنندگان همکاری بیشتری صورت گیرد. و در حوزه اقتصاد مسائل و مشکلات زیادی داریم که اگر حل نشود مانع تحقق و پیشرفت کشور خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرعاملان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی قاین به بیان مشکلات فرار روی واحدهای تولیدی خود پرداختند. در این نشست مدیرعاملی کاشی ترنج قهستان با اظهار گله مندی از 45 روز معطلی برای دریافت استعلام حسابرسی و عدم امکان دریافت وام گفت: با سرمایه گذاران مانند اسرای جنگی برخورد می شود و ما مجبور شدیم 44 نیروز شاغل کارخانه را به 9 نفر کاهش دهیم.

همچنین مدیرعامل شرکت شکلات آیدین قاین نیز با اظهار عدم رضایت از شرایط موجود گفت شرایط برای تامین نقدینگی و دریافت وام مهیا نیست.

مدیرعامل سنگ بری رضوان نیز گفت: 30 کارگر در 3 شیفت کاری را به ناچار به 3 کارگر تقلیل داده ایم و به دلیل عدم توانایی در پرداخت بهای برق 35 روز برق کارخانه ما قطع شده بود. و به جایی رسیده ام که بعد از چند سال مستاجر شده ام و خانوادگی کار می کنیم و حاضرم کار را رها کنم و بروم.

یکی دیگر از مدیران عامل حاضر در جلسه گفت: در حال حاضر تسهیلات صندوق توسعه ملی را در خراسان جنوبی و قاینات هیچ صادرکننده ای نتوانسته جذب کند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی وعده داد در آغاز سال جدید شود.