آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
صفحه آخر
۱۲

گریه رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی در سلول انفرادی

طبق گزارش های منتشر شده رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی که به تازگی و به اتهام فساد مالی با حکم دادگاه بازداشت شده است، در سلول انفرادی خود گریه و زاری می کند.

«پارک گئون های» رئیس جمهور معزول کره جنوبی که چندی پیش به اتهام ارتباط با دوست فاسدش استیضاح و برکنار شد در سلول انفرادی است. شنبه گذشته دادگاه مرکزی سئول حکم بازداشت وی را به اتهام دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و افشای اسرار دولتی صادر کرد. وی بلافاصله و بدون مقاومت اعضای خانواده، باند و حزب حامی اش بازداشت شد. اکنون اما خبر رسیده که وی در زندان از امتیازات ویژه ای نیز برخوردار نیست و در سلولی به مساحت تقریبی 10 متر مربع نگهداری و مانند سایر زندانیان با چسباندن برچسبی شماره گذاری شده است. به نوشته برخی رسانه ها، خانم «های» در حالی که توسط 2 مامور زندان به سمت سلول انفرادی هدایت می شد به شدت گریه می کرد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه شماره 503 بر روی سینه زندانی چسبانده شد، از وی عکس تمام رخ و نیم رخ با لباس زندانیان گرفته شد، سپس توسط 2 مامور به سمت سلول انفرادی هدایت شد. وی قبل از ورود به سلول ظروف شخصی غذا، پتو و لوازم بهداشت شخصی خود را نیز تحویل گرفت. روزنامه «یونگ آنگ ایلبو» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع کره جنوبی نوشته: «پارک گئون های پیش از ورود به سلول وارد حمام زندانیان شد و لباس سبز رنگ ویژه زندان زنان را بر تن کرد.»