آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
صفحه آخر
۱۲

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نبرد اتمی با کره شمالی را تمرین کردند

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش سه روزه ای را در منطقه شبه جزیره کره با هدف اعلامی «مقابله با زیردریایی های اتمی کره شمالی» آغاز کرده اند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای خبر آغاز رزمایش سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از روز گذشته را اعلام و تاکید کرد که در این رزمایش نیروهای دریایی این کشورها توان رزمی خود برای مقابله با زیردریایی های اتمی کره شمالی را به نمایش می گذارند. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی از ابتدای ماه گذشته میلادی در حال برگزاری بزرگترین رزمایش سالانه مشترک خود در همین منطقه هستند که تا پایان ماه جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار در چهار دهه گذشته است که این سه کشور با این وسعت و با اهداف و ماموریت های مختلف انواع رزمایش ها را در منطقه برگزار می کنند. نگرانی این کشورها به این خاطر است که زیردریایی های کره شمالی قابلیت پرتاب موشک بالستیک از اعماق دریا را دارند و توان نظامی پیونگ یانگ نیز روز به روز در حال افزایش است. خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی هم گزارش کرده که این کشور ناوشکن 500 تنی «کانگ گام چان چهار» را راهی رزمایش سه جانبه کرده است. آمریکا هم ناوشکن «یو اس اس کمپل» را که به رادارهای آجیس و بالگردهای ضد زیردریایی «ام اچ 60» مجهز است در این رزمایش شرکت داده است و نیروی دریایی ژاپن هم ناوشکن حامل بالگردهای «ساواگیری» را به این رزمایش فرستاده است. از طرف دیگر خبر رسیده کره شمالی نیز برای یک آزمایش موشکی بالستیک دیگر و یا آزمایش جدید هسته ای در روزهای آینده آماده می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اما در این باره تاکید کرد، واشنگتن آماده و قادر است با کمک چین یا بدون این کشور تهدید کره شمالی را رفع کند اظهاراتی که نشان می دهد واشنگتن از مسئله «تجارت» برای تحت فشار گذاشتن پکن درخصوص اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ استفاده خواهد کرد. واشنگتن بارها تاکید کرده چین تنها کشوری است که باید اقدامات بیشتری برای رفع مسئله برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی انجام دهد.