آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اقتصادی
۴

شیر گران شد

در ابتدایی ترین روز های سال 96 هر لیتر شیر یکی از برندهای پرفروش صنایع لبنی با 200 تومان افزایش قیمت برای شیر بطری کم چرب و پر چرب همراه شد و به 2700 تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کنار موج افزایش قیمت مواد غذایی در سال جاری، قیمت شیر یکی از تولیدکنندگان پرفروش نیز در اولین روزهای سال جاری افزایش یافت.

بر این اساس شیر کم چرب و پر چرب بطری این برند (که شامل قیمت گذاری دولت نیز است) 200 تومان در هر لیتر (946 میلی لیتر) گران شد. قیمت هر لیتر از شیر این برند از 2500 تومان در نوع کم چرب و پرچرب خود افزایش یافت و به رقم 2700 تومان رسید.

بنابراین گزارش این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که در سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی بوده ایم که در برخی از موارد با برخورد سازمان حمایت نیز روبه رو شده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن رکنی؛ معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامدار با همان قیمت دو سال گذشته شیر را عرضه می کند، افزود: فاصله قیمت فرآورده های لبنی برای مصرف کننده و تولیدکننده بسیار زیاد شده و این مسئله تولید را به مخاطره انداخته است.

وی گفت: متاسفانه حلقه های واسط در مسیر تولید تا عرضه، عامل اصلی افزایش قیمت فرآورده های لبنی است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامدار حداکثر 1200 تا 1250 تومان است و تغییری نداشته.

رکنی گفت: برای افزایش قیمت فرآورده های لبنی باید سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده مجوز صادر کند و هرگونه افزایش قیمت بدون مجوز این سازمان تخلف است.