آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۸۳۱
جهان
۸

حماس موافق تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67

یکی از رهبران حماس با اشاره به لزوم برخی اصلاحات با توجه به سند داخلی جدید این جنبش تاکید کرد موافقت حماس با کشور فلسطین در مرزهای 1967 میلادی در راستای حفاظت از توافق فلسطینی است. به گزارش ایسنا، احمد یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس، در گفت وگو با شبکه خبری «المیادین» لبنان با اشاره به جزئیات سند سیاسی حماس که این شبکه خبری منتشر کرده، اظهار کرد: این همان سندی است که حماس چند روز آینده رسما آن را اعلام خواهد کرد. یوسف با اشاره به اینکه حماس حدود 10 سال است که قدرت را در دست دارد، تاکید کرد: سند داخلی جدیدی که ارائه شده، برخی بازنگری ها را می طلبد. این رهبر حماس در ادامه تاکید کرد: موافقت حماس با کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 میلادی در راستای حفظ توافق فلسطینی بوده و حماس به شرط حفظ سلاح مقاومت تشکیل کشور مستقل فلسطین را می پذیرد.

در سندی که اخیرا المیادین منتشر کرده، تاکید شد تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل و پایتختی قدس بر اساس مرزهای سال 1967 ساختاری توافقی، ملی و مشترک است.

در بندهای این سند آمده است: سازمان آزادی بخش فلسطین چارچوبی ملی برای فلسطینی ها در داخل و خارج است که باید از آن محافظت شود و ارتقا یابد. در این سند آمده است که حماس با تمامی توافق نامه ها، طرح ها و پروژه های سازش در راستای حذف مسئله فلسطین مخالف است و کشور فلسطین بر اساس مرزهای 1967 به معنای عقب نشینی از هیچ گونه حقوق فلسطینی ها نیست. همچنین تشکیل کشور فلسطین براساس مرزهای 1967 به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نیست؛ چراکه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس ساختاری توافقی، ملی و مشترک است. حماس در این بیانیه تاکید کرده است که از هیچ بخش از خاک فلسطین عقب نشینی نمی کند و اشغالگری هرچه قدر ادامه داشته باشد، این جنبش هرگونه جایگزین برای آزادسازی کامل آن را نمی پذیرد.