آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پلیس فتا هشدار داد: احتمال گرفتاری در دام اسکیمرها هنگام خرید با کارت بانکی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: شهروندان در هنگام خرید با کارت بانکی خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز عبور کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ نیک نفس افزود: شهروندان در صورت کشیدن کارت در دستگاه های کارتخوان مراقب باشند دستگاه های کارتخوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر وجود دارد.

نیک نفس در توضیح اسکیمر گفت: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت های بانکی در دستگاه کارتخوان، قادر هستند تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخوانند. بنابراین احتمال اینکه دستگاه های کارتخوان در اختیار فروشگاه ها دارای سخت افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.وی تاکید کرد: به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آنها نگویید بلکه خود شهروندان عملیات بانکی را انجام دهند.رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: مردم حتما در خریدها دقت نمایند که در کجا و کدام مغازه کارت کشیده اند چرا که شاید شما برای یک خرید چند هزار تومانی به دام اسکیمرها بیفتید و اینکه فقط در خریدهای گران دقت نمائید کافی نیست.وی با بیان اینکه شهروندان در صورت گرفتاری در دام اسکیمرها سریعا رمز بانکی خود را تغییر دهند، یادآور شد: تغییر رمز بانکی به صورت دوره ای و متناوب کمک زیادی می کنند تا افراد در دام اسکیمرها نیفتند.

به گفته سرهنگ نیک نفس، هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را یاری نمایند.