آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس کل دادگستری استان تهران: بیش از 200 کارچاق کن در سال 95 بازداشت شدند

رئیس کل دادگستری استان تهران از دستگیری بیش از 200 کارچاق کن در سال 95 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی افزود: این افراد شناسایی و از واحدهای نظارتی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و اکثر آن ها بازداشت هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه فضا برای فعالیت عناصر سودجو و فرصت طلب ناامن شده است، گفت: تلاش های دستگاه قضایی در این راستا کمک خوبی به افزایش اعتماد مردم کرده است و با عناصر درون دستگاه چه کارمند و چه قاضی که مرتکب تخلف شده بودند برخورد کردیم.

وی افزود: با این قبیل از افراد با حساسیت بیشتری برخورد شده است و تحت تعقیب قرار گرفته اند که مجموعه برخوردهای انجام شده آثار و برکات افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را داشته است و در آینده هم به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: یکی از اساسی ترین برنامه های دادگستری استان تهران ارتقای رضایتمندی مردم، افزایش اعتماد عمومی و اهتمام به سلامت بیش از پیش مجموعه قضایی استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به عنوان یک ماموریت ویژه و یک اولویت خاص در دستور کار است، افزود: با اشخاصی که به هر نحو بخواهند اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را مخدوش کنند و یا آسیب برسانند و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورند برخورد قاطع و بازدارنده ای انجام خواهد شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بررسی ها حکایت از آن داشت که جمع زیادی از کسانی که موجبات نارضایتی مردم و کاهش اعتماد آنان به دستگاه قضایی را فراهم می کردند هیچ ارتباطی با مجموعه قضایی نداشتند و جاعل و کلاهبردار بودند و اغلب کسانی هستند که از شرایط پیش آمده سوءاستفاده کرده و علاوه بر اینکه آسیب به شهروندان می رساندند اعتبار و حیثیت دستگاه قضایی را مخدوش می کردند.