آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اروپا مرکز سوءاستفاده از کودکان

گزارش یکی از نهادهای کشور انگلستان که بر جرایم اینترنتی نظارت دارد، نشان می دهد که در یک سال گذشته فضای مجازی اروپا به اصلی ترین عرصه برای ترویج سوء استفاده جنسی از کودکان تبدیل شده است.

به گزارش بی بی سی، گزارش سالانه نهاد انگلیسی بنیاد نظارت بر اینترنت (IWF) نشان می دهد که اروپا به بزرگترین مرکز حال حاضر جهان برای نشر تصاویر و ویدئوهای غیراخلاقی تبدیل شده است که به ترویج سوء استفاده جنسی از کودکان می پردازند.

طبق این گزارش، با 19 درصد افزایش نسبت به سال پیش، اروپا بازار حدود 60 درصد تصاویر و فیلم های مستهجنی است که با سوءاستفاده از کودکان تهیه می شوند.

در این میان، هلند بیشترین مقدار از این محتویات غیراخلاقی را در اختیار دارد.این در حالی است که آمریکای شمالی در یک سال گذشته در مقایسه با اروپا وضعیت به مراتب بهتری داشته و با جرایم کمتری در این حوزه روبرو بوده است.به این ترتیب در مقایسه با آمریکای شمالی، در حال حاضر این اروپا است که به مرکز ترویج فیلم ها و تصایر مستهجنی که کودکان، پورن استارهای آن را تشکیل می‎دهند، تبدیل شده است.

این در حالی است که در سال 2015، آمریکای شمالی بازار حدود 57 درصد از این گونه فیلم ها و تصاویر غیراخلاقی را در اختیار داشت و در سال 2016، این رقم به 37 درصد کاهش یافت.طبق گزارش موجود، در فضای مجازی اروپا با احتساب روسیه و ترکیه، تعداد 34 هزار و 212 صفحه غیرمجاز به ترویج سوء استفاده از کودکان اختصاص دارد.