آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: خوش بینی به آمریکا جاهلانه است

استاد درس خارج حوزه گفت: خوش بینی به آمریکا جاهلانه است و در جریان برجام و تمدید تحریم های اخیر نشان داد که در اوج خباثت است.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه در سال جدید با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام، گفت: متاسفانه دشمن با ایجاد تفرقه و اختلاف و ساختن فرق دروغین مثل وهابیت و پرورش تکفیری و سلفی ضربه بزرگی به مسلمانان زد. امروز طلاب محترم و دانشمندان جهان اسلام باید با ایجاد وحدت و همدلی و پاسخ به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن به این مسائل پایان دهند.

وی ادامه داد: شیعه و سنی وظیفه دارند این گروه های افراطی را معرفی و از آنان اعلان برائت کنند، مسلمان نیز بدانند که عامل همه این مشکلات استکبار جهانی یعنی آمریکا است.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: ما نباید از دشمن درجه یک مسلمانان یعنی آمریکا غافل باشیم. آمریکا با ایجاد گروه های تکفیری و کمک به ایادی خود در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن و بحرین می خواهد حاشیه امن برای صهیونیست درست کند تا بتواند به تجاوز و ظلم و ستم خود ادامه دهد.

استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: خوش بینی به آمریکا جاهلانه است و در جریان برجام و تمدید تحریم های اخیر نشان داد که در اوج خباثت است و هیچ پایبندی به قرارداد و توافق ندارد.