آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۰
اقتصاد
۴

افزایش 8 درصدی بارش در سال آبی جاری

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از رشد 8 درصدی میانگین بارش از ابتدای سال آبی جاری خبر داد.

محمد حاج رسولی ها در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهر 95) تاکنون میانگین بارش در کشور 196 میلی متر بوده که نسبت به درازمدت 8 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به این که افزایش بارش بعد از ده سال اتفاق افتاده و میزان بارش امسال بیشتر از حد طبیعی بوده است، افزود: امیدواریم به برکت این بارش ها کشت دیم در کشور رونق بگیرد و شرایط ورودی آب به سدهای کشور نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که ورودی آب به سدها امسال به دلیل سرمای هوا کمتر شده است، گفت: امیدواریم از نیمه دوم فروردین که برف در کوهستان آب می شود، ورودی سدها نیز افزایش یابد.

حاج رسولی ها تصریح کرد: موجودی آب سدها در حال حاضر حدود 28 میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال قبل بهتر شده، چون ذخیره سازی آب در سدها صورت گرفته است.

وی درباره وضع آب دو استان اصفهان و فارس نیز گفت: از ابتدای سال آبی جاری نگران وضع آب سد درودزن و ملاصدرا در شیراز و سد زاینده رود در اصفهان بودیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده برای تامین آب کشاورزی در روزهای گذشته، آب این سد رها شد و برای تکمیل تامین آب کشاورزی تا 20 خرداد جریان خواهد داشت. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز امیدواری کرد تابستان امسال را بدون مشکل خاصی پشت سر بگذاریم، اما باید از رودخانه های درودزن و زاینده رود مراقبت های ویژه ای صورت گیرد، چون ورودی آب به این دو سد از حد طبیعی کمتر است.