آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۰
صفحه آخر
۲۰

کره شمالی، مقصد گردشگران آمریکایی!

از زمان به قدرت رسیدن «کیم جونگ یون» مردم کره شمالی شاهد تغییرات محسوس در زندگی خود بوده اند که حتی مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کره شمالی کشوری است که رابطه سیاسی با ایالات متحده آمریکا ندارد. با وجود این، شهروندان آمریکایی می توانند از این کشور بازدید کنند. «اریک لافورگ» عکاس آمریکایی است که بتازگی از این کشور بازدید کرده و تصاویر جالبی را از کره شمالی تهیه کرده؛ کشوری که موجب شگفتی وی شده است.

وی در این خصوص گفت: کره شمالی کشوری است پویا، با فرهنگی دوست داشتنی. شما می توانید بروشنی تغییرات را در پیونگ یانگ مشاهده کنید. حالامیلیون ها کره ای با وجود این که امکان تماس خارج از کشور برایشان وجود ندارد، دارای تلفن همراه هستند. زمانی که در سال 2008 به اینجا آمدم همه مردم دارای یک لباس متحدالشکل بودند که آنها را شبیه ربات می کرد، اما حالالباس ها نیز کاملاتغییر کرده است. طرز فکر مردم کاملاعوض شده و جوانان زیادی را دیدم که با هم سرگرم تفریح بودند.

او گفت: در شش سفری که به کره شمالی داشتم، آمریکایی های زیادی را دیدم که بیشتر آنها نیز با دیدن این کشور و استقبال گرم راهنمایان تورها و مردم محلی متعجب شده بودند. حالاپیونگ یانگ به یک جاذبه توریستی بی نظیر برای گردشگران تبدیل شده است. مردم غذاهای غربی مثل پیتزا می خورند و گلف بازی می کنند.