آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۰
سینما
۱۲

کلوز آپ

بزرگداشت کیارستمی در 3 رویداد جهانی

سه جشنواره جهانی در ابتدای امسال با محوریت بزرگداشت عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، بیست و دومین جشنواره فیلم ویلنیوس که از 3 تا 17 فروردین در کشور لیتوانی در حال برگزاری است، برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش فیلم های 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی، ساخته سیف الله صمدیان و فیلم های منو خونه ببر، کپی برابر اصل، زیر درختان زیتون، باد ما را خواهد برد، ده و طعم گیلاس برپا داشته است.

سی و یکمین جشنواره فیلم فریبورگ از 11 تا 19 فروردین در کشور سوئیس در حال برگزاری است و فیلم های 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی ساخته سیف الله صمدیان و منو خونه ببر را در برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی و فیلم های برعکس ساخته الیکا مهرانپور، اژدها وارد می شود! ساخته مانی حقیقی و مجموعه فیلم انیمیشن قصه های کوچک اشباح را که ساخته شش سینماگر از شش کشور و از جمله نازنین سبحان سربندی است در برنامه خود دارد. سی و ششمین جشنواره فیلم استانبول هم از 16 تا 27 فروردین در ترکیه برگزار خواهد شد و کتایون شهابی در میان اعضای هیات داوران جشنواره حضور دارد. فیلم های 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی ساخته سیف الله صمدیان و منو خونه ببر در برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی به نمایش درآمده و فیلم های وارونگی ساخته بهنام بهزادی، رفتن ساخته نوید محمودی و سیب، ساخته سمیرا مخملباف در این جشنواره روی پرده خواهند رفت.

باکیده «عینک» را می سازد

عبدالله باکیده، کارگردان و تهیه کننده قدیمی سینما و سازنده فیلم هایی چون پوتین و صلیب طلایی، تهیه فیلم سینمایی «عینک» در ژانر کودک را به عهده گرفت.

عبدالله باکیده، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص جدیدترین فعالیت خود گفت: تهیه کنندگی فیلمی با نام عینک را در ژانر کودک به عهده گرفتم. نویسندگی آن را رضا آقایی و شریف کاظمی به طور مشترک به عهده دارند و رضا آقایی آن را کارگردانی می کند. او درخصوص موضوع این اثر سینمایی بیان کرد: موضوع محوری فیلم درباره کودکان و اتفاقی است که در آخرین جمعه سال می افتد. پیگیری این اتفاق تا سال تحویل به طول می انجامد. باکیده درخصوص بازیگران این فیلم سینمایی گفت: فریبا ترکاشوند و پرویز بزرگی از بازیگران کارند و بقیه هنرپیشه ها، تازه کار و همگی کودک هستند.