آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۰
فوتبال ایران
۱۱

پایان همکاری نکو و کی روش

یکی از اتفاقات عجیب روزهای پایانی سال 1395، قطع رابطه جواد نکونام و کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی بود. این دو از یاران هم به حساب می آمدند.

نکونام نزدیک به پنج سال در تیم ملی کاپیتان کی روش بود و پس از خداحافظی اش، کارلوس او را بهترین کاپیتان تمام دوران مربیگری خود دانست. این دو، رابطه بسیار نزدیکی داشتند و نکونام پس از آن که علاقه کی روش را به حضورش در کادر فنی دید، تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند و وارد عرصه مربیگری شود. او با آن که پیشنهاداتی برای بازیگری داشت، فوتبال را کنار گذاشت و به تیم ملی ملحق شد تا عصر جدیدی از کار خود را آغاز کند. اما عمر همکاری او با تیم ملی چندان به درازا نکشید، چرا که کارلوس، نکونام را کنار گذاشت.

دیگر همه در جریان هستند که در اردوی دبی چه اتفاقی افتاد و چرا کی روش تصمیم گرفت دستیاران ایرانی اش را برکنار کند. اما ابعاد تازه ای از ماجرا را، تاج در جلسه با مربیان ایرانی فاش کرد. او گفت کی روش توقع داشته در ماجرای اختلافش با برانکو، مربیان ایرانی پاسخ سرمربی پرسپولیس را بدهند. نکونام اما از آنجا که سال ها شاگرد برانکو بود و همواره رابطه دوستانه ای با این مربی داشت، تصمیم گرفت سکوت کند و چیزی نگوید. این مساله باب میل کی روش نبود.

حالاکار نکونام و تیم ملی را باید تمام شده دانست. او در عید نوروز هم چند پست منتشر کرد که گواه از این موضوع داشت. نکونام حتی نوشت بدی ها را فراموش می کند و خیلی ها معتقد بودند منظور او رفتاری است که کی روش داشته است. در هر صورت باید این جدایی را یکی از بزرگ ترین جدایی های فوتبال ایران قلمداد کرد. حتی بدبین ترین آدم ها هم تصور نمی کردند روزی رابطه نکونام و کی روش این طور تیره و تار شود، ولی حالاکار به جایی رسیده که آنها برای هم پیغام و پسغام می فرستند.