آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

محمدرضا بایرامی، ابراهیم حاتمی کیا، حمید حسام، حسن روح الامین، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی زاده و محمدحسین مهدویان، نامزدهای چهره سال هنر انقلاب شدند.

فاضل نظری معاون هنری و مدیر جشنواره های حوزه هنری ضمن اعلام خبر فوق در نشست خبری «هفته هنر انقلاب اسلامی» گفت: غبارروبی گلزار شهدای انقلاب اسلامی یکی از برنامه هایی است که هر ساله و هم زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، توسط مسئولان و هنرمندان حوزه هنری اجرا می شود. تازه ترین آثار هنری و ادبی حوزه هنری نیز در این هفته رونمایی می شود. شب های شعر انقلاب اسلامی و نمایش های خیابانی نیز از دیگر برنامه های این هفته است. برنامه های تلویزیونی نیز برای این هفته تدارک دیده ایم که از شبکه های ملی و استانی کشور برای علاقه مندان پخش می شود. همچنین هفته نمایش و نقد فیلم مستند و مسابقات عکاسی و کتابخوانی و اکران فیلم های بلند و کوتاه سینمایی برجسته در تهران و استان های کشور برگزار می شود. راویان حقیقت نیز برنامه ای ویژه هنرمندان انقلاب همچون سعید کشن فلاح، احمد عزیزی و حمید سبزواری است که در سال گذشته به رحمت خدا رفته اند.

وی درباره نحوه انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری نیز گفت: برای انتخاب چهره هنر انقلاب، 59 نفر از خبرگان حوزه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی که شامل مدیران و هنرمندان پیش کسوت این حوزه می شوند، شخصیت های معرفی شده را بررسی می کنند. شخصیت ها نیز توسط گروهی دیگر از کارشناسان انتخاب می شوند و این انتخاب بر اساس آثار اکران یا منتشر شده از این هنرمندان در سال گذشته است؛ همچنین ممکن است هنرمندی در سال گذشته فعالیت و اقدام اجتماعی موثری داشته باشد که هدف توجه قرار بگیرد و در فهرست نامزدهای دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی منظور شود.

معاون هنری حوزه هنری در معرفی نامزدهای دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: محمدرضا بایرامی برای رمان «لم یزرع»، ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم «بادیگارد»، حمید حسام برای کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، حسن روح الامین برای مجموعه آثار تجسمی عاشورایی و انقلابی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی برای راه اندازی جشنواره «هولوکاست» و دبیری این جشنواره، بهناز ضرابی زاده برای کتاب «گلستان یازدهم» و محمدحسین مهدویان برای نویسندگی و کارگردانی فیلم «ایستاده در غبار» به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه ملی انتخاب شده اند.