آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

449 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان انقلاب رسید

449 اثر در نهمین دوره جشنواره داستان انقلاب شرکت کردند.

منیژه آرمین دبیر نهمین جشنواره سراسری داستان انقلاب ضمن بیان خبر فوق در نشست رسانه ای این جشنواره، اظهار کرد: در دوران انقلاب، شوری در جامعه ایجاد شد که مردم را دگرگون کرد و هنر را نیز با مردم آشتی داد. دانشگاه ها پر از مردم شد و هنرمندان نیز با مردم ارتباط گرفتند و در واقع به مردم پیوستند. البته بعد از گذشت حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنر و ادبیات کشورمان باید متحول می شد و همین اتفاق نیز رخ داده است.

هنر و داستان انقلاب امروز جنبه تحلیلی پیدا کرده و به ریشه ها توجه دارد و از کلیشه ها دوری می کند. احساس می کنم امروز در جایگاهی هستیم که در حال حرکت به سمت تعادل در میان ساختار و محتوای این ادبیات هستیم.

وی با اشاره به آمارهای این دوره از جشنواره گفت: 449 اثر از 242 نویسنده به دبیرخانه رسید که شامل 65 داستان کوتاه نوجوان، 29 رمان نوجوان، 276 داستان کوتاه بزرگسال و 79 رمان بزرگسال بود. این آثار از سوی 115 نویسنده زن و 127 نویسنده مرد به دبیرخانه ارسال شد.

آرمین افزود: در بخش بزرگسال با داستان خوب، کم مواجه نبودیم؛ به همین خاطر داوران ما برای انتخاب آثار برگزیده بحث زیادی کردند اما در بخش نوجوان متاسفانه چندان با آثار درخشان مواجه نشدیم که به نظر جا دارد با حضور نویسندگان، روان شناسان و خود مخاطبان جلساتی را برای علت این پدیده برگزار کنیم.

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره داستان انقلاب بیستم فروردین در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.