آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: اختصاص 90 میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های فارس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این سازمان تخصیص 90 میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان فارس از سیلاب اسفندماه پارسال را به هیئت دولت پیشنهاد داده است.

اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس افزود: یک هزار و 350 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز از محل صندوق توسعه بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده است تا در اختیار کشاورزان آسیب دیده از سیل قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: در بارندگی های اواخر پارسال، میزان خسارت های برآورد شده استان فارس در حوزه مسکن روستایی و شهری بدون هیچ تغییری به هیئت دولت ارسال شد.

استاندار فارس نیز افزود: با وجود بارش های خوبی که اواخر پارسال در استان فارس شاهد بودیم، با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس شرایط به خوبی و بدون تلفات جانی مدیریت شد.

سیدمحمدعلی افشانی ادامه داد: میزان بارندگی های اخیر در مقایسه با بارندگی ها و خسارت های سال های گذشته قابل قیاس نبود و اگر تلاش اعضای ستاد و به کار بستن تصمیمات مدیریت بحران استان و راهنمایی ها و حمایت های ستاد بحران کشور نبود شرایط به نحو مطلوب مدیریت نمی شد.

وی افزود: بندهای انحرافی و حوضچه های تغذیه مصنوعی نیز باید با دقت ارزیابی شوند و نقاطی که دچار آسیب شده اند و در مجاورت شهرها هستند حتما ترمیم شوند.

افشانی گفت: هر کس در حوزه ماموریت خود باید خسارت ها را مورد ارزیابی فنی و مهندسی قرار دهد و با پیمانکاران دخیل در خسارت ها مطابق قانون برخورد شود.