آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
شهرستان ها
۷

معاون سیاسی استاندار: تشکیل استان جدید در غرب مازندران صحت ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصویب تشکیل استان جدید در غرب مازندران را تکذیب کرد و به شایعه پراکنان هشدار داد. علیرضا یونسی شایعه تصویب تشکیل استان جدید در غرب مازندران را که بعضی شبکه های مجازی بویژه در غرب این استان منتشر کردند، تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

وی به مدیران شبکه های خبری در فضای مجازی نسبت به بی احترامی به افکار عمومی با انتشار اخبار و اطلاعات کذب هشدار داد و تاکید کرد که با انتشار دهندگان اینگونه شایعات برخورد قانونی خواهد شد.

یونسی به قرار داشتن کشور در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: شاید برخی گمان می کنند با انتشار اینگونه شایعات و اخبار کذب می توانند نظر افکار عمومی را به سمت خود جلب کنند. وی اطلاع رسانی درست به مردم را وظیفه رسانه ها دانست و تاکید کرد: شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه های نوظهور باید هنجارها و اخلاق حرفه ای رسانه ای را سرمشق فعالیت های خود قرار دهند و با افکار عمومی به وسیله انتشار خبرها و اطلاعات کذب بازی نکنند.

معاون استاندار مازندران افزود: در آستانه برگزاری انتخابات پخش این گونه شایعات حتی اگر به عنوان دروغ سیزده هم باشد با توجه به این که اعتماد مردم را هدف قرار داده، باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

بعضی از کانال های خبری فعال در فضای مجازی غرب مازندران به نقل از رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کردند که طرح تشکیل استانی جدید در غرب استان مازندران در هیئت دولت تصویب شد و بزودی مقدمات آن اجرایی خواهد شد.

در این کانال ها نوشته شد: وزیر کشور با اعلام خبر مسرت بخش استان شدن غرب مازندران گفت دولت تدبیر و امید برای تحقق خواسته بحق مردم مظلوم و شریف غرب مازندران طرح استان شدن غرب مازندران با مرکزیت چالوس را در هیئت وزیران به تصویب رساند. چالوس، رامسر، نوشهر، کلاردشت، نور، تنکابن و عباس آباد از شهرستان های غرب مازندران به شمار می روند.