آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
شهرستان ها
۷

مشاهده آنفلوانزای حاد پرندگان در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در راستای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در استان همدان، در پایش های این اداره کل، آنفلوانزای مرغی در بازارچه پرندگان همدان مثبت و بلافاصله معدوم سازی انجام شد.

محمودرضا رسولی افزود: برای نخستین بار نمونه های آزمایشگاهی بیماری آنفلوانزای مرغی در پایش های این اداره کل از بازارچه پرندگان همدان مثبت شد و طبق دستور باید این پرندگان معدوم سازی می شدند.وی ادامه داد: با کسب دستور قضایی و با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، آتش نشانی، محیط زیست و مرکز بهداشت معدوم سازی 2 هزارو 400 مرغ با واکنش سریع دامپزشکی همدان انجام شد و بازارچه پرندگان تا اطلاع بعدی، منطقه قرنطینه محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته هیچ نمونه ای از آنفلوانزای مرغی در همدان مشاهده نشده بود گفت: واحدهای صنعتی تولید مرغ استان همدان سالم هستند و هیچ مشکلی ندارند و لازم است مردم به طور جدی از خرید مرغ محلی و بومی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بر نقش شهروندان در پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان تاکید کرد و گفت: رعایت اصول قرنطینه مهم ترین راه پیشگیری از انتقال این بیماری است و طیوری که وارد استان می شوند باید دارای مجوز بهداشتی باشند و سلامت این طیور احراز شده باشد. ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N1 بین انسان و پرندگان مشترک است.