آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
شهرستان ها
۷

صنعت «عبابافی» استان بوشهر احیاء می شود

معاون صنایع دستی استان بوشهر گفت: عبابافی که یکی از محصولات مهم صنعتگران دستی استان بوشهر است در روستاهای این استان احیا می شود.

امین بینش پژوه تاکید کرد: ارائه تسهیلات و حمایت اعتباری برای تجهیز کارگاه ها، برگزاری کلاس های آموزشی، تولید خلاقانه محصول و دست یابی به بازارهای جدید از برنامه های در دست اجرا برای احیای این صنعت است.

وی از ثبت عبابافی، نخ ریسی عبا در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: دقت بالادر ریسیدن پشم و تبدیل آن به نخ توسط زنان یکی از مهم ترین مراحل تولید عبا بوده که این مهم در سطح وسیعی در استان درحال انجام است.

معاون صنایع دستی استان بوشهر از صادرات محصولات صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از تولیدات هنرمندان بوشهری علاوه در بازارهای داخلی به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می شود.

وی گفت: قسمت عمده تولیدات صنایع دستی را زنان و دختران در مناطق روستایی تولید می کنند.

بینش پژوه با اشاره به اینکه گلیم از مهم ترین دست بافته های زنان روستایی استان بوشهر است تصریح کرد: گلیم بوشهر با نقوش متنوع هندسی و رنگ های زیبا و شاد از سابقه تولید و پیشینه خوبی در این استان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ها تلاش می شود امسال در دلوار و عسلویه بازارچه های صنایع دستی برپا شود. همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده 30 غرفه صنایع دستی در دهکده گردشگری بوشهر راه اندازی می شود.