آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* محمدرضا داورزنی طی حکمی منوچهر پورحسن را به عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب کرد. پورحسن پیش از این نیز مسئولین سازمان لیگ را بر عهده داشت ولی برای دو فصل به دلایل شخصی از مسئولیت خویش انصراف داد و سعید درخشنده جانشین وی شد.

* باریکنان پینگ پنگ ایران برای اخذ رنکینگ جهانی عازم تورهای جهانی می شوند. تعدادی از پینگ پنگ بازان کشور در راستای پشتوانه سازی عازم تورهای جهانی اسلوونی و کرواسی در رده های سنی بزرگسالان و امید، جوانان و نوجوانان در اپن اسپانیا و نونهالان و نوجوانان در اپن تایلند می شوند. سه نفر از دختران جوان نیز با درخشش در مسابقات انتخابی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان در مسابقات آسیایی، کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان قرار گرفته اند.

* احمد دنیامالی (عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا) برای مسابقات قهرمانی جهان کانو اسپرینت که آگوست 2017 در کشور چک برگزار می شود از سوی فدراسیون جهانی به عنوان یکی از اعضای هیئت ژوری انتخاب شد.

* رقابت های کشتی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای 27 اردیبهشت تا اول خردادماه در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار می شود. مسابقات کشتی فرنگی روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه و رقابت های کشتی آزاد نیز روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. رسول خادم عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی نیز بعنوان نماینده این اتحادیه در رقابت های کشتی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارد.

* سریع ترین مرد ایران در ورزشگاه امام رضا(ع) اردو می زند. حسن تفتیان که بیش از یک ماه در اردوی پاریس فرانسه به سر می برد و با «اونتانن گای» تمرین می کرد برای برگزاری ادامه اردوهای خود به ایران می آید. دونده سرعتی ایران که برای رقابت های قهرمانی آسیا و رسیدن به رکورد زیر 10 ثانیه تلاش می کند از 20 فروردین تمریناتش را در مشهد پیگیری می کند.این اردو به احتمال فراوان تا 15 اردیبهشت ماه در ورزشگاه تازه تاسیس امام رضا(ع) برگزار می شود. تفتیان رکورددار دوی 100 متر ایران تلاش می کند با کسب عنوان مناسب در رقابت های قهرمانی آسیا سهمیه رقابت های جهانی لندن را هم کسب کند.

* سعید مولایی جودوکار المپیکی ایران پس از کسب مدال های نقره گرنداسلم باکو و برنز گرندپری گرجستان به رده دهم برترین جودوکاران جهان صعود کرد.