آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
صفحه آخر
۱۲

کارشناس ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: سامانه جدید موشکی اسرائیل هم حریف موشک های حزب الله نمی شود

رئیس پروژه «توازن نظامی خاورمیانه» در اندیشکده «مطالعات امنیت داخلی اسرائیل» گفت با اینکه سامانه موشکی جدید رژیم صهیونیستی می تواند «خدمت بزرگی» برای پدافند هوایی صهیونیست ها باشد اما مقابله با رگبار هزاران موشک مقاومت، بسیارسخت خواهد بود.

«ییفتاچ شاپیر» در گفت وگو با روزنامه «جروزالم پست» تاکید کرد، «فلاخن» داوود می تواند با تهدیداتی که «گنبد آهنین» توانایی خنثی کردن نداشت، مقابله کند اما همه چیز همیشه 100 درصد نیست و هر سامانه دفاعی آسیب پذیر است به ویژه آنکه مقابله با رگبار هزاران موشک مقاومت بسیار سخت خواهد بود.

شاپیر به مسئله مالی این سامانه دفاعی نیز اشاره کرد و گفت، هر موشک رهگیر سامانه «فلاخن داوود» یک میلیون دلار، هر موشک سامانه «پیکان» 3 میلیون دلار و هر راکت «گنبد آهنین» 100 هزار دلار قیمت دارند و در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد با هزاران موشک شلیک شده در روز مقابله کند، بار مالی بسیار سنگین و هزینه نجومی برای آنها خواهد داشت.

به گزارش فارس، تحلیلگران نظامی مدت هاست به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار می دهند که اسرائیل با خطر شلیک همزمان هزاران موشک «حزب الله» که می تواند در جنگ احتمالی آتی، روزانه به سمت مناطق اشغالی فلسطین پرتاب شود، مواجه است. صهیونیست ها معتقدند حزب الله بیش از 100 هزار موشک در زرادخانه خود برای اسرائیل کنار گذاشته است.

جروزالم پست به نقل از «کارشناسان نظامی» اسرائیل افزود: «حتی اگر نیروی هوایی اسرائیل بتواند تعداد زیادی از موشک ها را بزند، اما بازهم به مقدار کافی موشک در حال شلیک باقی مانده که بتواند سامانه های موشکی تخلیه شده را در بردهای مختلف و همزمان تهدید کند. این خطر زمانی بیشتر می شود که گروه دیگری مانند «حماس» در غزه به حملات موشکی حزب الله بپیوندد.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه باجنجال فراوان از سامانه موشکی جدید به نام فلاخن (قلاب سنگ) داوود برای مقابله با توان موشکی حزب الله رونمایی کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این سامانه را «کامل کننده چتر پدافندی» این رژیم «در مقابل حزب الله» خواند اما تحلیلگران اسرائیلی معتقدند این سامانه عملادر برابر شلیک شدن همزمان چند صد موشک، موفق نخواهد بود. تحلیلگران صهیونیست در حقیقت اظهارات سید حسن نصرالله که گفته اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست تر است را به نوعی تایید می کنند.