آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

اشپیگل: «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده بدون رضایت مردم انگلیس هیچ تغییری در حاکمیت منطقه «جبل الطارق» روی نخواهد داد. این گفته پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا اعلام کرد برای اینکه توافقنامه مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جبل الطارق اجرایی شود اسپانیا باید با آن موافقت کند. طبق پیش نویس دستورالعمل ارایه شده از سوی اتحادیه اروپا، اسپانیا پس از برگزیت در ارتباط با آینده رابطه این تنگه و اتحادیه اروپا حق وتو خواهد داشت، موضوعی که برای انگلستان رضایت بخش نیست.

آمریکا

سی ان ان: تلویزیون سی ان ان آمریکا در گزارشی درباره «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ گفته «وی به همه کاره ترامپ و دستیار وی درهمه امور از سیاسی، دیپلماتیک تا اقتصادی تبدیل شده است؛ اما کم تجربگی وی نگرانی برانگیز است. کوشنر 36 ساله، همسر ایوانکا ترامپ، از پشتیبانی رئیس جمهور آمریکا در همه امور اقتصادی، داخلی و بین المللی برخوردار است.

چین

‎ شینهوا: دادستان کل چین گفته دستگاه قضایی این کشور در چارچوب پیگرد بین المللی مجرمان اقتصادی که از سال 2014 به اجرا گذاشته شده، موفق شده بیش از 160 مظنون به فساد مالی را که به کشورهای خارجی فرار کرده بودند، به چین بازگرداند. از این تعداد 27 نفر طبق اعلان قرمز یا همان حکم جلب پلیس بین الملل (اینترپل) به کشور بازگردانده شده اند. 5 تن از مظنونانی که به شدت تحت پیگرد دستگاه قضایی چین بودند از آمریکا به چین بازگردانده شده اند و یک مظنون دیگر نیز از سنگاپور در اختیار مقامات چین قرار گرفته است.

روسیه

تاس: «پیتر ایلیچیف» نماینده روسیه در سازمان ملل ادامه خلع سلاح هسته ای را بدون حل مشکلاتی مانند سپر موشکی آمریکا، توسعه تسلیحات تهاجمی غیرهسته ای و عدم تمایل برای نظامی نکردن فضا، «غیرممکن» دانسته است. این دیپلمات بلندپایه تاکید کرده «روسیه به طور کامل از اهداف والای ایجاد جهان عاری از سلاح هسته ای و هر نوع ابتکار عملی در زمینه انجام اقدامات خاص برای رسیدن به این هدف حمایت می کند.