آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۱
فرهنگ و هنر
۱۶

راد راه والی را ادامه می دهد

ایرج راد درصدد اجرای نمایش نیمه کاره زنده یاد جعفر والی است. او تصمیم دارد نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» را به روی صحنه ببرد.

این بازیگر که سال گذشته قرار بود در نمایش جعفر والی با نام «در گوش سالمم زمزمه کن» همراه هرمز هدایت بازی کند، درباره فعالیت های تئاتری اش به ایسنا گفت: احتمالابزودی تمرین هایی را برای بازی در یک نمایش آغاز می کنم و علاوه بر آن قصد دارم نمایش آقای والی را که مدتی تمرین کردیم، ولی به سرانجام نرسید، برای اجرا آماده کنم.

وی افزود: اجرای این نمایش یک دین است که باید به انجام برسانم و امیدوارم آقای هرمز هدایت هم شرایط و زمان حضور در آن را داشته باشد تا با هم آن را به صحنه ببریم.

راد در پاسخ به این که آیا خودش قصد دارد نمایش را کارگردانی کند، اظهار کرد: به هرحال نگاهم این است که براساس همان دیدگاه جعفر والی که در جلسات تمرین مطرح می کرد، نمایش را به اجرا برسانیم.

اواخر آبان سال گذشته در یکی از روزهایی که جعفر والی به دلیل آلودگی هوای تهران و ناراحتی قلبی چندان سرحال نبود، به ایسنا خبر داد که قصد دارد نمایشی را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه ببرد.

مرحوم والی که با خوشحالی از اجرای عمومی این نمایش پس از جشنواره در یکی از سالن های تئاترشهر سخن می گفت، درباره «در گوش سالمم زمزمه کن» هم توضیح داد: این نمایش دو پرسوناژ دارد و داستان آن درباره دو پیرمرد مهاجر است که قصد دارند خودکشی کنند، اما تصمیم می گیرند به همین بهانه روز آخری را که زنده هستند، حسابی لذت ببرند.

با وجود آن که تمرین های این نمایش با حضور ایرج راد و هرمز هدایت دنبال می شد، با درگذشت این هنرمند، نمایش نیمه تمام رها شد، ولی راد پس از آن ابراز امیدواری کرد که نمایش با نگاه این هنرمند فقید برای اجرا آماده شود.