آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۱
ورزش
۹

کولاکوویچ و دستیارانش جمعه در تهران

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال با پایان مرخصی اش، جمعه همراه دستیارانش به تهران می آید. سرمربی مونته نگرویی که با پایان لیگ، اواخر اسفندماه به کشورش برگشت، با پایان مرخصی جمعه وارد تهران می شود تا از شنبه اردوی تیم ملی والیبال برای لیگ جهانی استارت بخورد.

او این بار تنها نیست، دستیارانش دراگان کوبیلیسکی، سرمربی ستاره سرخ بلگراد و بدنسازش دانیل میسیچ را هم می آورد تا در اردوی اول، 14 بازیکن را زیر نظر بگیرند. کوبیلیسکی که قبلاهم با کولاکوویچ کار کرده، با این که برایش جدایی از تیم ملی صربستان سخت بود، اما برای تجربه جدید به ایران می آید: من سال ها قبل هم با ایگور کولاکوویچ همکاری داشتم و خوشحالم مدتی هم کنار نیکولاگربیچ بودم. آنها جزو بهترین مربیان جهان هستند. متاسفم که تیم ملی صربستان را ترک می کنم. قهرمانی لیگ جهانی در تابستان سال قبل برایم فراموش نشدنی بود. ما همکاری بی نقصی در تیم ملی داشتیم. می دانم چنین موفقیتی بسختی تکرار می شود ولی فکر می کنم حضور در ایران، مرحله مهمی در دوران کاری من است. حالااین فرصت را دارم که باز هم با یک مربی فوق متخصص مثل کولاکوویچ همکاری کنم، البته انگیزه های تیم ایران همیشه بالابوده است. جدای از مربی و بدنساز خارجی، پیمان اکبری هم دستیار ایرانی کولاکوویچ است که روی نیمکت می نشیند. البته مثل همیشه فدراسیون تعدادی از مربیان را به اردو دعوت می کند تا کنار تیم باشند و کولاکوویچ، دومین مربی ایرانی را از بین آنها انتخاب می کند. هنوز فدراسیون لیست اش را رو نکرده است. امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی دراین باره می گوید: با شروع اردو، لیست مربیان دعوت شده به اردو هم معرفی می شود.

محمدطاهر وادی، فرهاد سال افزون، رضا قرا، پوریا یلی، مجتبی میرزاجانپور، جواد معنوی نژاد، سعید شیرود، پوریا فیاضی، مرتضی شریفی (تیم ملی نوجوانان)، سامان فائزی، محمد فلاح، مسعود غلامی، علی شفیعی و مصطفی حیدری بازیکنان گروه اول هستند که برای ماندن در جمع ملی پوشان باید خودشان را به سرمربی و دستیارانش نشان دهند. البته گروه دوم سعید معروف، امیر غفور، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، فرهاد نظری افشار، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی که حضورشان در لیگ جهانی حتمی است هم 26 فروردین به اردو می آیند.