آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۱
حوادث
۱۹

رئیس پلیس تهران با اشاره به کاهش جرایم در نوروز تشریح کرد

جزئیات شهادت 2 مامور پلیس در تعقیب وگریز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش انواع جرایم در ایام نوروز خبر داد و گفت: دو متهم پرونده شهادت ماموران پلیس پایتخت سابقه دار هستند.

سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو شهید پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز ایستگاه های متعدد پلیس و ایستگاه های ایست و بازرسی در نقاط مختلف تهران راه اندازی شده بود که در یکی از این ایستگاه ها ماموران به سرنشینان یک خودروی سواری مشکوک شده و دستور توقف صادر کردند، اما این افراد با تمرد از دستور پلیس پا به فرار گذاشتند.

وی ادامه داد: در عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و مجرمان، دو مامور ما به نام های محسن طهماسبی و مجید خدابنده لو به شهادت رسیدند. متهمان توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. این افراد دارای سابقه بوده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: در ایام نوروز در بیشتر حوزه ها با کاهش جرم روبه رو بودیم. در حوزه سرقت افزایش چندانی نداشتیم، در شرارت 25 درصد و در تصادفات فوتی نیز 35 درصد کاهش داشته ایم که البته در آمار تصادفات جرحی و خسارتی نیز در ایام نوروز همین نسبت کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

ساجدی نیا درباره تهدید داعش گفت: در این مورد چیز جدیدی به گوش ما نرسیده است، اما ما همواره آمادگی های لازم را داشته و پیش بینی ها را نیز در این باره انجام داده ایم. مردم نیز بدانند پلیس آمادگی کافی داشته و اجازه هیچ گونه اقدامی را نخواهد داد.