آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۱
ورزش
۹

دنیای فوتبال، نگران انفجار سن پترزبورگ

وقوع انفجار در متروی شهر سن پترزبورگ روسیه که بیش از 11 کشته و 45 مجروح بر جا گذاشت در فاصله 15 ماه تا جام جهانی 2018 روسیه، امنیت برگزاری این رویداد بزرگ فوتبال را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

این موضوع باعث شد، الکساندر سووخین، مدیر اجرایی کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه پس از ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به انفجارهای روز دوشنبه متروی سن پترزبورگ و موضوع امنیت دو تورنمنت مهم فوتبال در روسیه واکنش نشان دهد. سووخین به شبکه آر اسپورت روسیه گفت: همان طور که بارها تاکید کردم، اطمینان کامل داشته باشید که امنیت در زمان برگزاری جام کنفدراسیون های 2017 و جام جهانی 2018 در بالاترین سطح ممکن خواهد بود. اقدامات امنیتی در این مدت تقویت می شوند و این مساله به عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفته شده است. موضوع و برنامه های امنیتی رقابت های جام کنفدراسیون ها و جام جهانی از مدت ها قبل تنظیم شده که شامل یک طرح گسترده است و پاسخگوی نیازهای ما خواهد بود.

فیفا هم ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان انفجارهای متروی سن پترزبورگ از اطمینان کامل خود برای امنیت جام جهانی 2018 روسیه خبر داد. یکی از اعضای اداره رسانه ای فیفا در واکنش به انفجارهای روز گذشته (دوشنبه) متروی سن پترزبورگ به خبرگزاری تاس روسیه گفت: ما عمیقا از انفجارهای تکان دهنده در روسیه غمگین هستیم. فیفا و کارمندانش همدردی صمیمانه خود را با خانواده های قربانیان ابراز می کنند. البته همچنان ما به کسانی که در این حادثه زخمی شده اند، فکر می کنیم. این عضو اداره رسانه ای فیفا در ادامه به تاس گفت: دولت روسیه برنامه های امنیتی فیفا برای میزبانی از جام جهانی را آغاز کرده و به کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 نیز اعتماد کامل برای امنیت این رقابت ها داریم.

سن پترزبورگ یکی از شهرهای میزبان در جام کنفدراسیون های سال 2017 و جام جهانی 2018 است.