آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۱
سینما
۱۲

راش

فروش جهانی «فروشنده»

فروشنده، فیلم برگزیده اسکار در ادامه اکران بین المللی خود، مجموع فروش جهانی اش را از مرز 10 میلیون دلار گذراند.

فروشنده، ساخته اصغر فرهادی که توسط کمپانی کوهن مدیا اکران خود را در سینماهای آمریکا آغاز کرده و هم اکنون در 155 سالن سینمایی به روی پرده است تا امروز به فروشی بالغ بر 348/2 میلیون دلار در سراسر آمریکا دست یافته است.

در میان سایر کشورهای خارجی نیز فرانسه با فروشی بیش از 841/1 میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی فروشنده محسوب می شود و سینماهای ایتالیا با 828 و اسپانیا با فروشی بالغ بر 546 هزار دلار از دیگر بازارهای موفق این فیلم هستند.

این فیلم به لطف درخشش در جشنواره کن و کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار 2017 در سایر کشورهای خارجی نیز با استقبال روبه رو شده است. فروش 348/2 میلیون دلاری در آمریکا، فروش 3/9 میلیون دلاری در سایر کشورهای خارجی و همچنین فروش بیش از 4/2 میلیون دلاری در ایران حاکی است که فیلم فروشنده تا امروز به فروش جهانی بالغ بر 10 میلیون دلار دست یافته است. فیلم فروشنده در ایران به فروش حدود 16 میلیارد تومان معادل 4/2 میلیون دلار دست یافت تا یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران تا امروز نام بگیرد./ ایسنا

«کار کثیف» تمام شد

فیلمبرداری فیلم سینمایی کار کثیف به کارگردانی خسرو معصومی در ترکیه به پایان رسید.

خسرو معصومی، کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته فیلمبرداری در ترکیه به پایان رسید، اما هنوز تدوین و دیگر کارهای پس از تولید را آغاز نکرده ایم.

او افزود: در قسمت های مربوط به ترکیه، از دو سه بازیگر ترک استفاده کردیم، اما این افراد از بازیگران شاخص سینمای ترکیه نیستند. کارهای آماده سازی نهایی این فیلم، حدود شش تا هفت ماه زمان می برد.

کار کثیف درباره کار و مهاجرت است و بازیگرانی چون لوون هفتوان، پدرام شریفی و شاهرخ فروتنیان در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند. / مهر