آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۴
ورزشی
۲۳
گفت   و گو

نصیرزاده، کارشناس مسائل حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با «ایران»: کسر احتمالی امتیاز از پرسپولیس به لیگ آینده موکول می شود

محمد محمدی سدهی

در روزهای اخیر صحبت در مورد کسر 6 امتیاز از باشگاه پرسپولیس بسیار است. برخی ها اعلام می کنند که قرار است این 6 امتیاز در فصل جاری از حساب پرسپولیسی ها کسر شود و برخی دیگر می گویند که سرخپوشان تهرانی در فصل جاری با کسر امتیاز مواجه نخواهند شد و این تیم کار خود را از فصل آینده با 6 امتیاز منفی آغاز خواهد کرد. کارشناس مسائل حقوقی در فوتبال در جدیدترین اظهار نظر خود با اشاره به این موضوع که نامه ای برای کسر امتیاز از پرسپولیس از سوی فیفا به ایران ارسال نشده است، می گوید: «چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و پرونده پرسپولیس و مانوئل ژوزه در حال حاضر در دادگاه cas قرار دارد. این پرونده در حال دادرسی است و خبری از کسر امتیاز از این تیم نیست.»

هوشنگ نصیرزاده بیان می کند: «مسائلی که توسط برخی از رسانه ها منتشر می شود تنها پیشداوری است و این افراد به هیچ وجه از مسائل مربوطه مطلع نیستند. پرسپولیس با مانوئل ژوزه، سرمربی اسبق این تیم یک دعوای حقوقی را در دادگاه عالی ورزش انجام داده که حکم دادگاه عالی تاکنون مشخص نشده است. نمی دانم این اخبار از کجا می آید اما مجددا تکرار می کنم که تمام موضوعات منتشر شده در خصوص ژوزه پیشداوری رسانه ها است.» او در پاسخ به این سوال که در صورت محکوم شدن پرسپولیس آیا کسر 6 امتیاز به فصل آینده منتقل خواهد شد یا در فصل جاری پرسپولیسی ها با این جریمه روبه رو می شوند، می افزاید: «مجددا تاکید می کنم که به هیچ وجه بحث کسر امتیاز از پرسپولیس وجود ندارد و این موضوع دروغ بزرگی است.» نصیرزاده ادامه می دهد: «در حال حاضر دعوای پرسپولیس با فیفا است و ژوزه در این پرونده کاره ای نیست. به فرض که رای صادره به ضرر پرسپولیس باشد، در این صورت بر طبق قانون و با توجه به اینکه 70 درصد از مسابقات لیگ سپری شده است، پرسپولیس فصل آینده را با امتیاز منفی آغاز خواهد کرد و این کسر امتیاز به فصل جاری مربوط نمی شود.»