آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
شهرستان ها
۷

جاده چالوس امن ترین محور مازندران در نوروز سال 96 بود

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که آمار سوانح رانندگی فوتی در محورهای این استان در نوروز سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد کمتر کاهش داشت.

علی عباسی افزود: درتعطیلات نوروزی سال 96 (25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین 96) 24 نفر براثر سوانح رانندگی در محورهای مازندران جان باختند.

وی اضافه کرد: بیشترین سوانح رانندگی فوتی در تعطیلات نوروزی سال 96 در محورهای درون شهری مازندران و در شهرهای بابل و محمود آباد هر کدام با پنج فوتی رخ داده است.به گفته وی شهرستان های نور و نکاء در غرب و شرق مازندران هر کدام با یک سانحه رانندگی فوتی کمترین آمار سوانح فوتی در محورهای درون شهری را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که جاده چالوس با ثبت سوانح رانندگی بدون فوتی در نوروز سال 96 امن ترین جاده برون شهری بود.عباسی افزود: در محورهراز و سوادکوه از محورهای پرترافیک کشور در نوروز سال جاری 2 نفر(هر محور یک کشته) براثر سوانح رانندگی جان باختند.

براساس اعلام پلیس راه کشور محور چالوس- کرج با وجود پرترددترین محور در تعطیلات نوروزی کمترین تخلفات رانندگی را در این مدت به خود اختصاص دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که 18 نفر از کشته شدگان سوانح رانندگی محورهای این استان را مردان و 6 نفر را زنان تشکیل دادند.عباسی افزود: بیشترین قربانیان سوانح رانندگی در نوروز سال جاری با 10 کشته مربوط به سرنشینان خودرو بودند.

وی تعداد رانندگانی که در نوروز 96 براثر سوانح رانندگی در محورهای مازندران جان خود را از دست دادند 6 نفر اعلام کرد.

به گفته وی 7 عابر پیاده و یک موتور سوار نیز در نوروز سال جاری در اثر سانحه رانندگی جان باختند.بر اساس آخرین اطلاعات استان مازندران با ثبت 11 درصد از تردد خودرویی کل کشور در نوروز 96، درتردد شماری در بین 31 استان کشوردوم شد.