آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
شهرستان ها
۷

دانش آموز هرمزگانی مدال برنز اختراعات سوئیس را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموز مرکز آموزش استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه یک بندرعباس، مدال برنز نمایشگاه 2017 اختراعات سوئیس را کسب کرد.

دانش هاشمی پور افزود: مبینا وطن خواه، عضو فعال پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس که به عنوان سفیر علمی ایران اسلامی برای ارائه طرح علمی اختراعی خود (دستگاه تشخیص نشتی سیالات) در نمایشگاه 2017 اختراعات سوئیس شرکت کرد، علاوه بر این برنز، از کشورهای تایوان و هنگ کنگ نیز مدال افتخار برترین اختراع را کسب کرد و به عنوان جوان ترین مخترع نمایشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

هاشمی پور افزود: دستگاه اختراعی این دانش آموز مخترع هرمزگانی در نمایشگاه مخترعین 2017 سوئیس مورد استقبال واقع شد و پس از مصاحبه با شبکه های بین المللی به بازدید از سازمان ملل نیز دعوت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه توجه ویژه به دانش آموزان نخبه اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است، اظهار داشت: همه ظرفیت های آموزش و پرورش هرمزگان در خدمت رشد استعدادهای برتر دانش آموزان است.

این مخترع هرمزگانی پس از حضور در کشور سوئیس، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مخترعین 2017 ژنو که با حضور نماینده دولت سوئیس و شهردار ژنو انجام شد، شرکت کرد.