آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
شهرستان ها
۷

رئیس پلیس آگاهی استان: بیشتر کلاهبرداری ها در گیلان مربوط به معاملات اراضی است

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های استان گیلان نسقی است و با قولنامه عادی به فروش می رسند بیشترین حجم کلاهبرداری ها در استان گیلان در حوزه معاملات اراضی است.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با بیان اینکه این استان به معضل بزرگ جعل و کلاهبرداری دچار است افزود: متاسفانه میزان جعل و کلاهبرداری در استان رو به رشد است و این ناشی از غفلت مالباختگان است و از نگاه پلیس نقش مالباخته کمتر از مجرم نیست زیرا مالباخته با غفلت خود بستر را برای وقوع جرم فراهم می کند.

فلاح کریمی با اشاره به اینکه بیشتر کلاهبرداری های استان گیلان در حوزه معاملات ارضی است گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های گیلان است نسقی است و با قولنامه عادی به فروش می رسند، بستر را برای وقوع کلاهبرداری آماده می کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه ویلاسازی در مزارع کشاورزی ممنوع است خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید و فروش اراضی مزروعی جهت تغییر کاربری برای ویلاسازی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در خیلی از موارد ویلاسازی های غیرمجاز و بی رویه با همکاری دور از اخلاق افرادی که در سازمان های مربوطه هستند ساخته می شود افزود: این کار باعث نابودی منابع طبیعی و در خطر افتادن امنیت و ایمنی منطقه می شود زیرا این ویلاهای بدون مجوز مکان مناسبی برای مجرمان و خلافکاران و مفسدان است.