آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
شهرستان ها
۷

300 میلیارد تومان از اعتبارات دریاچه ارومیه تحقق یافت

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: 270 میلیارد تومان اسناد خزانه و 30 میلیارد تومان نقد در اختیار دستگاه های اجرایی برای اجرای پروژه های دریاچه ارومیه قرار می گیرد.

فرهاد سرخوش از تحقق اعتبارات 300 میلیارد تومانی پروژه های احیای دریاچه ارومیه خبر داد و تراز کنونی دریاچه ارومیه را 1270/76 سانتی متر خواند و گفت: هم اکنون تراز آبی دریاچه ارومیه 68 سانتی متر نسبت به مهر ماه 94 بالاتر است این میزان از رقمی که برای دوره تثبیت درنظر گرفته شده بود نیز بالاتر است.

وی افزود: در سال 96 پروژه های احیای دریاچه ارومیه با پایش متخصصانی از دانشگاه ارومیه و تبریز انجام می شود و سرعت بخشی به پروژه ها نیز از برنامه های امسال است.

سرخوش تصریح کرد: در اردیبهشت امسال کارگاه آموزشی فائو با حضور متخصصانی از کشور ایتالیا برگزار می شود.

مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: در مرحله دوم رهاسازی آبها به پیکره دریاچه ارومیه، 140 میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی رهاسازی شده و 25 میلیون مترمکعب از سد ساروق و زولای سلماس و 50 میلیون مترمکعب نیز از سد حسنلوی نقده رهاسازی می شود.

وی گفت: مقرر است در سال آبی 95-96 به میزان 370 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شود و چنانچه بارش ها در بهار امسال مطلوب باشد و یخ های ارتفاعات نیز ذوب و سبب افزایش آب سدها و رودخانه شود مرحله سوم رهاسازی نیز آغاز می شود.