آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
شهرستان ها
۷

آلمان نیروگاه های برق خورشیدی در گیلان احداث می کند

آلمانی ها در حوزه انرژی های خورشیدی در گیلان 66 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.

رشت- خبرنگار کیهان: در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار گیلان مقرر شد بخش خصوصی کشور آلمان، 66 میلیون دلار در حوزه انرژی های خورشیدی و فعالیتهای گلخانه ای در گیلان سرمایه گذاری کنند.

استاندار گیلان در این نشست با اشاره به اینکه در درازمدت به توسعه بخش انرژی های خورشیدی و تولید برق، نیاز بیشتری داریم، اظهار داشت: براساس قرارداد همکاری که بین شرکت برق منطقه ای گیلان و یک شرکت آلمانی امضاء شده، این شرکت آلمانی در 2 منطقه منجیل و لوشان استان گیلان نیروگاه های برق خورشیدی در مجموع به ظرفیت 40 مگاوات احداث خواهد کرد.

محمدعلی نجفی اضافه کرد: 2 منطقه منجیل و لوشان علاوه بر بادخیز بودن و تابش مناسب نور خورشید، عاری از ریزگردها هستند و این ویژگی ها موجب می شود بازدهی تولید انرژی سلول های خورشیدی و بازگشت سرمایه افزایش یابد.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی جهت تامین امکانات لازم برای ساخت این نیروگاه ها تاکید کرد و افزود: تصویب این سرمایه گذاری در سازمان های کمک های اقتصادی و فنی ایران به معنی تضمین اجرای این پروژه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آلمانی «سان فارمینگ» نیز در این نشست گفت: این شرکت در فاز اول 4 پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی را در شهرستان رودبار انجام می دهد.

پیتر شرم در ادامه افزود: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی گیلان قصد داریم مرکز مطالعات تحقیقات انرژی های خورشیدی منطقه را در این استان تاسیس کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: استان گیلان می تواند با گسترش همکاری به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.