آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
اقتصادی
۴

عضو شورای عالی تولید: دولت هیچ اقدامی برای احیای تولید نکرده است

عضو شورای عالی کار گفت: برنامه ای برای احیای تولید داخلی دیده نمی شود. نه تنها دولت، بلکه تمام دستگاه ها هیچ اقدامی نکرده اند.

علی خدایی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره تحقق شعار سال گفت: نمایندگان کارگران پیشنهاد می کنند اتاق مستقل تولید در کشور تشکیل شود و مستقل از اتاق بازرگانی فعلی باشد.

وی با بیان اینکه وزن تجار حاضر در اتاق بازرگانی از تولیدی ها بیشتر است افزود: شاید در جهت حمایت از تولید سیاست های خوبی اتخاذ شده باشد اما با توجه به اینکه تولیدکنندگان در مناسبات کشور قدرت خوبی ندارند، انجام این سیاست ها به خوبی صورت نمی گیرد. اگر اتاق تولید به صورت مستقل تشکیل شود و نمایندگان کارفرمایان و تشکل های کارگری تولیدی عضو باشند و به صورت مستقل به بحث تولید بپردازند می توان شعار سال را محقق کرد.

خدایی با بیان اینکه بارها صحبت از پرداخت تسهیلات متعدد به تولیدکنندگان خبرهایی شنیده شده است گفت: متاسفانه تولید وضعیت خوبی ندارد. در بخش صنعت رشد تولید اگر منفی نباشد مثبت هم نیست. اما آمارهای دقیقی ارائه نمی شود.

عضو شورای عالی کار با گلایه از اینکه هر ساله پس از اعلام نامگذاری شعار سال عده ای شروع به شعار دادن می کنند ادامه داد: تحقق شعار مقام معظم رهبری، نصب بنرهای تبلیغاتی نیست بلکه اقدام عملیاتی است که باید از سوی دستگاه ها اجرایی شود.خدایی گفت: متاسفانه تولیدکنندگان واقعی کشور به اندازه ای درگیر مشکلات تولید خود هستند که فرصت برای حضور در نهادهای تصمیم گیر را ندارند. باید این مسائل سازماندهی شود.وی ادامه داد: برنامه ای برای احیای تولید داخلی دیده نمی شود. نه تنها دولت، بلکه تمام دستگاه ها هیچ اقدامی نکرده اند. تنها در صورتی مشکل اشتغال حل می شود که از تولید ملی حمایت شود.