آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
ورزشی
۹

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی: باید 2 تیم قوی و مجزا داشته باشیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می گوید پرونده جام جهانی برای ما بسته شده و باید هر چه سریعتر خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنیم.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نیمه نخست سال به ترتیب باید در رقابت های قهرمانی آسیا، مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین پیکارهای جهانی حضور یابد. در همین راستا نخستین اردوی تیم ملی از روز 10 فروردین ماه در خانه کشتی تهران آغاز شده است. علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی در خصوص برنامه ریزی کادر فنی برای این رقابت ها به اظهارنظر پرداخت که گزیده ای از صحبت های وی در ادامه می آید:

* پرونده مسابقات جام جهانی با تمام فراز و فرودهایش برای ما بسته شده است. من با آغاز اردوی تیم ملی در سال جدید به تمامی فرنگی کاران تاکید کردم کشتی های جام جهانی را فراموش کنند. آنها نباید به هیچ عنوان در سایه پیروزی های خود در جام جهانی بخوابند. البته ناکامی و شکست در این مسابقات هم نباید در انگیزه و روحیه آنها تاثیر مخربی داشته باشد.

* فاصله زمانی رقابت های قهرمانی آسیا در هندوستان با مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان بسیار کم و محدود است. در نتیجه ما باید برای حضور در این دو رویداد مهم از دو تیم مجزا استفاده کنیم. طبیعتا با یک برنامه ریزی خوب و سازنده وارد عمل می شویم و بهترین ترکیب را برای کسب بهترین نتایج در این مسابقات به میدان خواهیم فرستاد.

* مهمترین هدف ما حضور در رقابت های جهانی است که اواسط سال جاری در فرانسه برگزار می شود. آنچه مسلم است ما باید بهترین و شایسته ترین فرنگی کاران را مهیای این رویداد مهم کنیم که این مسئله با توجه و احترام به اصل فرایند انتخابی تیم ملی صورت خواهد گرفت.