آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: شکست های پی درپی محور عبری- عربی و تروریست ها علت حمله موشکی آمریکا به سوریه است

امام جمعه قم با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه نیروی هوایی سوریه، گفت: آمریکا از این حمله اهداف سیاسی از جمله روحیه دادن به هم پیمانان منطقه ای خود را دنبال می کند.

قم- خبرنگار کیهان: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم متدین و انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: شکست های پی درپی محور عبری- عربی و تروریست های وابسته به آنها علت این تهاجم خلاف قوانین بین الملل بود.

وی اظهار داشت: این اقدام دولت جدید آمریکا خلاف شعارهای رئیس این دولت بود که مدعی بود بدبختی های آمریکا در داخل به دلیل دخالت نابجا و نامربوط در غرب آسیا بوده است!

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: آمریکایی ها به زودی متوجه خواهند شد که جبهه مقاومت در برابر آنها خواهد ایستاد و نخواهد گذاشت تروریست ها و حامیان آنها بر مردم منطقه مسلط شوند.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات مهم ریاست جمهوری، گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بر آبرو و اقتدار جمهوری اسلامی خواهد افزود لذا همه باید در این امر مهم شرکت کنند.

وی رعایت قانون از سوی برگزارکنندگان و ناظران را خواستار شد و بیان داشت: همه مراحل انتخابات باید مبتنی بر قانون باشد و شورای نگهبان در این زمینه نقش مهمی دارد که نباید این رکن مهم نظام مردم سالار دینی تضعیف شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دوقطبی شدن فضای انتخابات را عامل تفرقه و تشتت مردم دانست و تاکید کرد: در سال 88 دوقطبی شدن جامعه فرصت را برای سوءاستفاده فتنه گران مهیا نمود و دیدیم که چه خسارت های سنگینی بر کشور وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با اعتراض نسبت به پخش اظهارات فردی در یک برنامه زنده تلویزیونی علیه اظهارنظر فقها در امور اقتصادی، گفت: رفتارهای اقتصادی از مباحث مهم فقه اسلامی است و مراجع و علما موظف به بیان این فتاوا و اظهارنظرها هستند.

وی افزود: همه علما و مراجع پیش از صدور فتوا به طور دقیق مسئله را مورد بررسی قرار می دهند و سپس به صدور فتوا اقدام می کنند. لذا فردی که مدعی شده فقها نباید در اقتصاد نظر بدهند، علاوه بر اینکه یک کار سخیف انجام داده است، آدم بی اطلاعی از فقه اسلامی و اقتصاد محسوب می شود.