آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کاریکاتورهای 37 کشور جهان درباره ترامپ به تهران رسید

کاریکاتوریست های 37 کشور جهان از جشنواره «ترامپیسم» استقبال کردند.

دبیرخانه مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم از روز آخر اسفند 1395 فراخوان این مسابقه را روی سایت های تخصصی ایرانی قرار داد، تاکنون این مسابقه در سایت های خارجی در کشورهای رومانی، بلژیک، ژاپن، برزیل، آذربایجان، ترکیه و.. اطلاع رسانی شده است و تا اواسط فروردین از 37 کشور جهان هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست در این مسابقه آثارشان را ارائه کرده اند.

در میان مهمترین اسامی شرکت کنندگان می توان به پیتر نیهاوندیگ از هلند(رئیس کل فدراسیون جهانی فکو)، جی بوسکو از برزیل، النا اوسپینا از کلمبیا، آجوبل از کوبا، جوردن پاپ ایلیوف از مقدونیه، فیروز کوتال از نروژ، ویکتور بوگوراد و ولادیمیرخاخانوف از روسیه، میلنکو کوزانویچ از صربستان و...اشاره کرد.

ترامپ و نژادپرستی (ایران هراسی و اسلام ستیزی)، ترامپ و مهاجرین، ترامپ و دیوارکشی، ترامپ و مخالفت با رسانه ها، ترامپ و تحقیر زنان و ترامپ و توییت محورهای این جشنواره هستند.

تا 15 اردیبهشت دریافت آثار کاریکاتوریست ها از سرتاسر جهان ادامه دارد. هنوز زمان و مکان برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده «ترامپیسم» اعلام نشده است. هیئت داوران این مسابقه بین المللی را دکترحبیب الله صادقی، محمدرضا دوست محمدی، محمود آزادنیا، لوک دسچیمیکر از بلژیک و سیلوانو ملو از برزیل تشکیل می دهند.

این جشنواره توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود.