آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
اقتصاد
۴

کوتاه از اقتصاد

ایران اقدام هند را تلافی کرد

منابع هندی گفتند ایران به تلافی تصمیم دهلی نو برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلت پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از تهران را به میزان یک سوم کاهش داده است.

ایران، سومین تامین کننده بزرگ نفت هند، قبلابه پالایشگاه های هندی نظیر ایندین اویل و مانگالور 90 روز مهلت می داد تا پول نفت خریداری شده از این کشور را پرداخت کنند.

اما به گفته منابع آگاه اکنون تهران این مهلت را به 60 روز کاهش داده و این به آن معناست که شرکت های ایندین اویل و مانگالور باید به جای 90روز در عرض 60 روز حساب نفتی خود با ایران را تسویه کنند./ مانی کنترل

صادرات ایران به ترکیه 50 درصد زیاد شد

واردات ترکیه از ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.15 میلیارد دلار رسید.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در دو ماهه نخست سال جاری میلادی رشد 29 درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در دو ماهه نخست سال جاری میلادی 1.712 میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در دو ماهه نخست سال قبل 1.323 میلیارد دلار بوده است./ تسنیم

حمله آمریکا به سوریه نفت را گران کرد

پس از آن که آمریکا ده ها موشک کروز به سمت یک پایگاه هوایی در سوریه شلیک کرد، قیمت نفت با بیش از 2 درصد افزایش به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

در معاملات اولیه پس از حمله موشکی آمریکا، قیمت نفت برنت در بازار لندن تا 56 دلار و هشت سنت افزایش یافت، اما بعدا به 55 دلار و 71 سنت کاهش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با بیش از 2 درصد افزایش ابتدا تا رقم 52 دلار و 94 سنت بالاآمد، اما بعدا فروکش کرد و با رشدی 1.7 درصدی به رقم 52 دلار و 56 سنت رسید./ رویترز

ایران تمام نفت ذخیره شده دریا را فروخت

منابع آگاه در بخش کشتیرانی و نفتی گفتند، ایران همه نفتی را که طی سال های تحریم روی دریا ذخیره کرده بود، به فروش رسانده و اکنون تهران برای بالانگه داشتن میزان صادرات خود با مشکل مواجه است، زیرا برای افزایش تولید خود با محدودیت هایی مواجه است./ رویترز