آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

در هیچ دوره ای شرق آسیایی ها، این قدر بازیکن تاثیر گذار نداشتند

وکیلی: غافلگیرشدیم

محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان اعتراف می کند در میانمار میزبان والیبال نوجوانان آسیا غافلگیر شده است.

او که تیمش بعداز چهار دوره قهرمانی آسیا،با دست خالی از میانمار برگشت می گوید: «سطح بازی تیم های شرق آسیا ما را غافلگیر کرد. در هیچ دوره ای این تیم ها، بازیکن تاثیرگذار نداشتند. ما دوره قبل ژاپن، کره و چین را برده بودیم اما امسال بازیکنان تاثیر گذار بیشتری داشتند. از این قضیه نارحتم اما سرخورده نه.»

او خیلی صریح از بازیکنان کره و چین تعریف می کند: «کره و چین با بازیکنان بلند قد و ستاره های نوظهورشان روند بازی را تغییر می دادند. بازیکن شماره یک کره به تنهایی در بازی پنج سته 45 امتیاز از ما گرفت. در حالی که مرتضی شریفی تنها بازیکن تاثیر گذار ما 30 امتیاز ثبت کرد. پاسور تیم چین هم عالی بود.»

سرمربی تیم والیبال نوجوانان چهارمی تیمش در آسیا را تلنگر می داند: «ما با نرفتن روی سکو، تلنگر خوردیم. تلنگری که فکر نکنیم همیشه قهرمان آسیا هستیم. این تفکر درست نیست. من از این که روی سکو نرفتیم به خاطر بچه ها، مردم و خودم ناراحت هستم اما تجربه خوبی برایم بود. تجربه ای که در قهرمانی جهان بحرین کمک بزرگی به ما می کند.»

او خیلی امیدوار است تیمش در قهرمانی جهان بحرین جبران کند: «من قول دادم در بحرین تیم های کره، ژاپن و چین را پشت سر بگذاریم. مثل دوره قبل. زیرا ما در بحرین پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار را داریم و با وجود آنها حداقل 30 درصد تقویت می شود. دو بازیکنی که اگر به خاطر قانون من درآوردی کنفدراسیون والیبال آسیا avc نبود، در ترکیب تیم بازی می کردند، شاید فینالیست می شدیم. اما شک نکنید تیم نوجوانان دیگری را در قهرمانی جهان می بینید.»

وکیلی با این که رقبای سخت تری در قهرمانی جهان دارد اما اصلانگران نیست:«ما باید 40-50 درصد سطح تیم را بالاببریم تا بتوانیم در قهرمانی جهان بهتر نتیجه بگیریم. با این حال من نگران نیستم. از تجربه آسیا استفاده می کنم که با نبود برنامه ریزی دقیق تر،ممکن است تیم های دیگر ما را غافلگیر کنند. ما ناراحتی ناکامی در آسیا را به انرژی مثبت تبدیل می کنیم تا سومی دوره قبل را تکرار کنیم.»